| Pozycja | Wyszukiwarka | Wszyscy internauci | | 1 | google.pl | 95.03% | | 2 | onet.pl | 1,39% | | 3 | bing.pl | 1,05% | | 4 | wp.pl | 0,68% | | 5 | interia.pl | 0,40% | | 6 | conduit.com | 0,39% | | 7 | szukacz.pl | 0,36% | | 8 | yahoo.com | 0,27% |
Ranking domen wyszukiwarek, z których trafiają na polskie witryny internauci łączący się z obszaru Polski. Ranking jest tworzony na podstawie procentowej liczby wizyt rozpoczętych wejściem z wyszukiwarek na witryny uwzględnione w badaniu gemiusTraffic. Żródło: biuletyn Gemius SA Ranking popularności wyszukiwarek w Polsce w 2019 roku: | Pozycja | Wyszukiwarka | Wszyscy internauci |
|---|
| 1 | Google | 96,44 | | 2 | Bing | 1,26 | | 3 | Yahoo! | 1,13 | | 4 | DuckDuckGo | 0,49 | | 5 | Yandex | 0,25 |
Źródło: Lumo.pl Analiza zmian w latach 2009–2019: - Dominacja Google: W ciągu dekady Google utrzymało swoją dominującą pozycję na polskim rynku wyszukiwarek, zwiększając udział z 95,03% w 2009 roku do 96,44% w 2019 roku.
- Spadek popularności lokalnych wyszukiwarek: W 2009 roku wyszukiwarki takie jak onet.pl, wp.pl czy interia.pl miały łącznie około 2,47% udziału w rynku. Do 2019 roku ich znaczenie znacznie zmalało, a w czołowych rankingach już się nie pojawiają.
- Wzrost znaczenia Bing i Yahoo!: Bing zwiększył swój udział z 1,05% w 2009 roku do 1,26% w 2019 roku, podczas gdy Yahoo! wzrosło z 0,27% do 1,13% w tym samym okresie.
- Pojawienie się nowych graczy: W 2019 roku w rankingu pojawiły się nowe wyszukiwarki, takie jak DuckDuckGo (0,49%) i Yandex (0,25%), które nie były obecne w zestawieniu z 2009 roku.
Podsumowując, w ciągu dekady Google umocniło swoją pozycję lidera na polskim rynku wyszukiwarek. Lokalne wyszukiwarki straciły na znaczeniu, ustępując miejsca międzynarodowym konkurentom, takim jak Bing, Yahoo!, DuckDuckGo i Yandex. |