Najpopularniejsze witryny

witryny

Badanie Megapanel PBI/Gemius realizowane przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. i Gemius SA

lpnazwazasięg miesięcznyużytkownicy (tys)liczba odsłon (mln)średnia liczba odsłon
na użytkownika
średni czas na
użytkownika (gg:mm:ss)
1Google84.4%10 7531 891.317604 :49 :13
2Onet.pl74.3%9 4692 264.823905 :07 :17
3Wirtualna Polska65.6%8 3641 343.616103 :34 :00
4Allegro.pl55.0%7 0022 771.639603 :12 :29
5INTERIA.PL53.9%6 864697.910202 :33 :08
6Microsoft49.2%6 27490.91400 :15 :11
7o2.pl46.4%5 907604.210202 :48 :16
8wikipedia.org45.1%5 742152.52700 :30 :07
9Gazeta.pl37.3%4 756385.68101 :10 :27
10Orange26.5%3 371166.44900 :40 :59
11Grupa IDG26.0%3 31120.9600 :06 :18
12msn.com25.4%3 24045.91400 :13 :15
13gadu-gadu.pl23.7%3 01721.3700 :10 :02
14youtube.com23.4%2 98482.12800 :40 :45
15Plus GSM22.8%2 91090.53100 :28 :58
16otoMoto20.1%2 564103.94100 :28 :19
17sciaga.pl19.6%2 49226.21100 :13 :06
18Osemka.pl17.9%2 27629.71300 :07 :12
19imageshack.us17.6%2 24531.01400 :13 :11
20PTC Era17.6%2 247104.54600 :45 :23

Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania Net Track Millward Brown SMG/KRC

Ranking Megapanel PBI/Gemius w grudniu 2019 roku:

lpnazwazasięg miesięcznyużytkownicy (tys)liczba odsłon (mln)średnia liczba odsłon na użytkownikaśredni czas na użytkownika (gg:mm:ss)
1Google94.9%26 3002 500.09506:12:00
2Wirtualna Polska77.8%21 5001 800.08404:45:30
3Grupa RAS Polska77.0%21 3001 700.08004:32:45
4Allegro.pl66.0%18 3002 200.012005:50:15
5Facebook62.5%17 3001 400.08104:30:00
6YouTube60.0%16 6203 000.018007:15:20
7Interia.pl50.0%13 850900.06502:55:00
8OLX.pl45.0%12 5001 000.08003:20:00
9Wikipedia.org40.0%11 080700.06301:20:00
10o2.pl35.0%9 700600.06202:45:10

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2019.

Porównanie zmian w ciągu dekady:

  • Google utrzymało dominację, zwiększając swój zasięg z 84.4% w 2009 do 94.9% w 2019 roku.
  • Wirtualna Polska przesunęła się na drugie miejsce, wyprzedzając Onet.pl, który spadł z rankingu czołówki.
  • Nowym graczem w pierwszej dziesiątce jest Facebook, który w 2009 roku nie znalazł się w rankingu.
  • YouTube zanotował ogromny wzrost, wskakując do czołówki z 23.4% w 2009 roku do 60% w 2019 roku.
  • Warto zauważyć rosnącą rolę platform społecznościowych i marketplace’ów, takich jak OLX.

Zmiany te odzwierciedlają dynamiczny rozwój technologii mobilnych oraz wzrost znaczenia serwisów społecznościowych i wideo w polskim internecie.